kontakt

Firma Budziarski

Autoryzowane Centrum Napraw Powypadkowych

ul. Chopina 23A

95-100 Zgierz

 

+48 604 553 518

+48 (42) 716 36 28

biuro@budziarski.pl

formularz kontaktowy

FAQ

Pytania i odpowiedzi na temat lakierni.

Dlaczego należy likwidować szkody komunikacyjne w Autoryzowanej Blacharnio - Lakierni?

Wypadek czy kolizja drogowa jest ciężką próbą dla naszego samochodu. Uszkodzeniu ulegają specjalnie zaprojektowane strefy kontrolowanego zgniotu i elementy konstrukcji nadwozia, których zadaniem jest pochłanianie energii uderzenia i odkształcanie w sposób zapewniający skuteczną ochronę kierowcy i pasażerów. Również wiele elektronicznych systemów minimalizujących skutki uderzenia, wchodzących w skład Inteligentnego Systemu Bezpieczeństwa zostaje uruchomionych. Są one jednorazowe i wymagają każdorazowej wymiany i kalibracji. Naprawa pozwalająca na przywrócenie pojazdu do stanu pierwotnego wymaga więc odpowiedniej technologii naprawy (według zaleceń konstruktorów pojazdu), przeprowadzonej przez przeszkolonych pracowników z użyciem specjalistycznego sprzętu i narzędzi.

Powszechnie uważa się, że naprawa polega na doprowadzeniu karoserii do poprzedniego blasku.

Przywrócenie zewnętrznych elementów nadwozia do pierwotnego stanu i pokrycie ich lśniącą powłoką lakierniczą ma wpływ na walory wizualne samochodu, które są istotne dla jego posiadacza. Ale niezwykle istotną dla nas sprawą jest konstrukcja pojazdu, która odpowiada za bezpieczeństwo. Jeśli konstrukcja pojazdu nie zostanie naprawiona w odpowiedni sposób, który zapewni jej sztywność i wytrzymałość wraz z przywróceniem skuteczności stref kontrowanego zgniotu, cała operacja jest jak budowanie zamków na piasku. Nasi klienci mogą być spokojni i czuć się bezpiecznie, ponieważ my w równym stopniu dbamy o konstrukcję nadwozia, jak i o jej zewnętrzne poszycie, a każda naprawa poddawana jest międzystrefowym kontrolom jakości. Wielokrotnie poprawialiśmy naprawy przeprowadzone w niewłaściwy sposób w różnych warsztatach blacharsko-lakierniczych, po których samochody zachowywały się niestabilnie na drodze i nie można było ustawić geometrii zawieszenia, pomiary płyty podłogowej dalece odbiegały od norm, a rozstawy osi (poprzeczne i wzdłużne) znacząco się różniły. Mieliśmy przypadki rozchodzenia się elementów karoserii i dorabianych wsporników pozwalających na ich połączenie z konstrukcją nadwozia. Widzieliśmy również samochody po wypadkach, w których poprzednia naprawa nie zapewniła odpowiedniej sztywności nadwozia, a strefy kontrolowanego zgniotu nie funkcjonowały.

Wiele się mówi również na temat jakości części zamiennych stosowanych do napraw.

Jakość części zamiennych ma istotny wpływ na skuteczność naprawy, a w szczególności decyduje o przywróceniu wszelkich parametrów technicznych samochodu zapewniających maksymalny poziom bezpieczeństwa. Tylko oryginalne części zamienne, spełniające, a nawet przekraczające ustawowe regulacje dotyczące bezpieczeństwa zapewniają przywrócenie sprawności samochodu do stanu sprzed wypadku. Oryginalne części zaprojektowano i przetestowano tak, aby podczas wypadku idealnie ze sobą współdziałały i wspólnie zredukowały jego niebezpieczne skutki. Stosując zamienniki, nie będziemy wiedzieć, jaki mają wpływ na ogólny poziom bezpieczeństwa w trakcie zderzenia aż do momentu, kiedy może być już za późno. Decydując się lub zezwalając na naprawę z użyciem nieoryginalnych części zamiennych wystawiamy swoje bezpieczeństwo na ryzyko. Bo czy w pełni możemy zaufać np. poduszce powietrznej wyprodukowanej i nie przetestowanej przez specjalistów producenta samochodu? Nie należy ryzykować własnym zdrowiem i testować na własnej skórze skuteczności i odporności nieoryginalnych części zamiennych. Przy zakupie samochodu wiele uwagi poświęcamy jego rozwiązaniom konstrukcyjnym i systemom zapewniającym maksymalne bezpieczeństwo. Często decydujemy się na dopłatę do dodatkowego wyposażenia wpływającego na bezpieczeństwo nasze i naszych najbliższych. Czy po naprawie samochodu mniej nam zależy na poziomie bezpieczeństwa? Myślę, że każdy po przykrym zdarzeniu drogowym w większym stopniu docenia konstrukcję pojazdu i jego wyposażenie wpływające na bezpieczeństwo i nie ma żadnych racjonalnych przesłanek, żeby to zmieniać, stosując nie przetestowane przez producenta samochodu części lub naprawiać samochód niezgodnie z technologią producenta.